lördag, december 16, 2006

Stämningsfull musik

När jag hade min lilla lägenhet i Strängnäs insåg jag en dag i slutet av november att jag inte ägde någon julskiva. Hur skulle detta gå? Ingen julstämning utan julmusik... Pengarna räckte i julklappstider inte heller till att införskaffa en, och dessutom kanske den ändå inte skulle leva upp till mina förväntningar. Vad fanns då kvar som alternativ? Jo, att göra en egen förstås. Så jag samlade ihop familjens alla julskivor, samt bad min bror att leta reda på några särskilda sånger på datorn. Jag ville ha både lite av den töntiga julmusik mina föräldrar verkar ha en förkärlek till, just eftersom vi alltid haft sådan, men också lite modernare varianter och personliga favroiter. Den här bilden valde jag som framsida på min skiva:

I snirkligt rött skrev jag "Lovisas julblandning" på framsidan, och på baksidan hamnade hela låtregistret. Så här långt blev det:

  1. Intro (klockspel)
  2. Carola & Christer Sjögren - Julefrid
  3. Triad - Tänd ett ljus
  4. Vikingarna - White Christmas
  5. Adolfsson & Falk - Mer jul
  6. Stefan Borsch - Låt mig få tända ett ljus
  7. Vikingarna - Hej mitt vinterland
  8. Christer Sjögren & Vikingarna - Bella Notte
  9. John Lennon - Happy Xmas
  10. Mikael Samuelson - Staffansvisa från Norrland
  11. Jenny Öhlund - Den julen
  12. Jan Malmsjö - Ser du stjärnan i det blå?
  13. Carola - Gläns över sjö och strand
  14. Just D - Jul igen
  15. Stefan Borsch - När det lider mot jul
  16. Peter Jöback - Ave Maria
  17. Göran Lindberg - Jul, jul, strålande jul
  18. The Darkness - Christmas time
  19. Roger Pontare & Nicolai kammarkör - Oh helga natt
  20. Wham - Last Christmas
  21. Carola - The little drummer boy
  22. Sissel Kyrkjebo & Tommy Körberg - Julen är här
  23. Peter Jöback - Stilla natt
  24. Elvis Presley - Santa Claus

0 kommentarer: