söndag, november 12, 2006

Vill ha!

Här kommer ett tips till er som funderar på vad ni ska ge mig i julklapp, men också till er som försöker hitta julklappar till andra såklart!



Almanackan, som du själv kan välja färg och text till på utsidan, och sätta en egen touch på även på insidan, har nog många längtat efter, medvetet eller omedvetet. För visst är det svårt att hitta en snygg almanacka som passar just dig! Beställ den här. (Bilderna ovan kommer från det finurliga företagets hemsida)


Jag vill också passa på att trycka på att det heter almanacka, med ett A i mitten, inte almenacka, vilket en stor del av Sveriges befolkning tyvärr verkar tro. Skavsår i öronen för en språkpolis som jag!

3 kommentarer:

sandra sa...

VAAAR får man tag i dessa almanackor?! VILL HA!

Lovisa Språkpolisa sa...

Det syns kanske inte, men ordet "här" i meningen "Beställ den här" är en länk dit. Annars tror jag det var www.personligalmanacka.se Visst är de underbara!?

sandra sa...

haha, såg det precis efter att jag frågat :P Jaa, jag bara älskar hela idén! Hade redan tänkt designa en till min bror som önskar sig inget annat än en BRA almanacka i julklapp men nu blir det en till varje familjemedlem, från tomten förstås ;)