onsdag, november 15, 2006

Smyckesparty

I måndags kväll for jag direkt efter jobbet till Malmköping, då jag och mamma var bortbjudna. Mammas väninna Katarina skulle ha smyckesparty, och vi var några av gästerna. Tyvärr ringde flera stycken återbud samma dag, så vi blev inte jättemånga. Det kanske i och för sig var tur på sitt vis, för annars hade det väl blivit slagsmål om smyckena.

Ett smyckesparty går till så, att en värdinna bjuder in en säljare av smycken (eller i andra fall kläder, hushållsföremål eller liknande. Fick för mig att Tupperware var de som först kom på idén med home party), och sina vänner till en köpglad afton. I det här fallet var det Katarinas svägerska som hade med sig många, många lådor som hon ställde ut över hela vardagsrummet. Där fanns halsband, armband, örhängen, ringar, bälten, sjalar och klockor i mängder! Säljaren valde ut ett halsband som hon trodde kunde passa varje person, och berättade lite om företaget, men sen fick vi välja och vraka fritt bland bijouterierna!

Det var riktigt svårt att bestämma sig för vilka jag gillade, vilka jag skulle använda i framtiden, vilka som verkligen kändes som min stil et cetera... Där fanns ju så mycket att välja bland! Där fanns ett fjärilshalsband som jag blev helt förälskad i, men man kan inte alltid köpa allt. Det blev i alla fall ett halsband (USB-minne kallade mamma det för - det är smalt, rektangulärt med små lila stenare) och ett bälte. Se bilden nedan för alla våra gemensamma inköp. När vi till sist hade bestämt oss och beställt (det mesta skickas sen, men det jag valde var sista exemplaren!) blev det fika. Mums. Man blir hungrig av att handla!


0 kommentarer: