söndag, november 05, 2006

Mycket på gång

Det har stått rätt stilla på bloggen en period, men nu har jag tagit tag i det hela och skrivit en hel rad inlägg. Kreativiteten flödar igen!

Så, vad har jag gjort på sista tiden?
Förra helgen umgicks jag med Lina. Vi såg "Djävulen bär Prada" på bio och moffade godis. Det var en underhållande film tycker jag, men jag behöver inte gå och längta efter att den ska släppas på DVD, vilket jag gör när jag sett en film jag verkligen tycker mycket om. På kvällen åt vi glass och bara pratade hemma i Systrakollektivet (Lina bor i ett hus på landet med sina två äldre systrar och deras barn). Mysigt! Nu när man är "stor" är det inte så ofta man sover över hos någon och bara konverserar tills ögonen faller ihop. På söndagen åkte vi och lyssnade på Linas systerson när han sjöng i kyrkokör. Tänk att barn blir så jobbiga i grupp!

Senare i veckan fick jag ännu ett tillfälle till at sova över hos en vän och prata, prata, prata. Eftersom Emma hade höstlov passade det bra att jag kom över en kväll. Vi var och tog en pizza i stooooora Kolbäck, och sedan blev det "Snowroller" på DVD för gamla minnens skull. Dagen därpå hade jag Sällskapsresanlåtar på hjärnan hela tiden.

Jobbet flyter på. Det har inte direkt hänt något spännande, förutom att lillplutten Rasmus varit med flera gånger. Han är sååååå söt, min lille kusin, men det är ett riktigt träningspass att bära runt på honom kan jag säga. Jag fick till och med träningsvärk i armarna en dag!

När jag fått lite tid över vid datorn har jag funderat på hur jag egentligen skulle vilja ha min blogg, och nu har arbetet påbörjats. Jag är rätt nöjd med förändringen (fast jag saknar mina prickar lite grann). Dock skulle jag vilja förstå mig på det här datamojset lite mer, så att jag skulle kunna lägga in bilder i en rad överst på sidan (sådär fint som modebloggarna har ni vet - fast med annat än kläder för min del förstås). Någon som har några tips?


Jag kan för övrigt meddela att jag har fler delar av Lovisas höstskola i tankarna, så håll ut i höstmörkret så länge!

1 kommentarer:

Samuel sa...

"lägga in bilder i en rad överst på sidan" Om du vill så kanske jag kan hjälpa dig med det. Du kanske har en länk till en sån sida?