onsdag, november 01, 2006

La première neige

Au jour d'hui il a neigé. C'est novembre premier, et il neige! Qu'est-ce que ca veut dire? Je ne sais pas... Mais je sais une chose: je ne suis pas prête! J'adore la neige, oui. Mais pas en novembre! Je veux du temps pour me preparer, je veux plus du temps pour me promener dans le beau automne, je veux plus du temps avant Noël, je veux du temps! Pas de neige.

Mais bon, qu'est-ce que je peux faire? Faire l'hiver s'en fuir avec mon seche-cheveux? Il faut juste attendre. Peut-être quelqu'un me donnera encore du temps, et sinon... Sinon, je vais aller m'acheter des gants=)


Moi et mon frère en novembre 2004

3 kommentarer:

Samuel sa...

Hej! Du känner inte mig men jag brukar smyga in här på din lilla blogg lite då och då i snart en månad för att ta del av dina små eller stora, -vardagliga guldkorn. Jag tyckte att det kanske vorre dags för mig att skriva en kommentar då och presentera mig. Hittade dig på någon hemsida när jag sökte bloggare som bor nära mig själv (utan större förväntningar). Jag är en språkbov så om du besöker min blogg så är det på egen risk (desutom är den inte färdig programmerad).

Jag förstod inte så mycket av just det här inlägget, även fast jag har varit i Frankrike några gånger. Jag har inte riktigt snappat upp språket.

Jag kommer fortsätta läsa och du kanske kan förvänta dig några fler kommentarer.

Lovisa Språkpolisa sa...

Hej Samuel! Trevligt med lite "utomstående" läsare. Var bor du då, om jag fanns i närheten? Språkbov, det låter illa det... Går gärna in på din blogg och kikar, men här fanns ju ingen adress! Min blogg är förresten också under uppbyggnad... jag ahr ju skrivit här ett tag, men gick precis över till den nya beta-bloggen, så det finns mycket kul att göra! Franska är inte så svårt, det gäller bara att komma in i det. Det lär bli fler inlägg på franska, men de är alla riktade till mina Paris-vänner, så du missar ändå inget=) Fortsätt gärna att besöka och läsa min blogg!

Anonym sa...

Jag bor i Flen.
Humm, jag kunde välja att skriva in min hemsida här, men det kanske inte visas.. "Name, Your Web Page"... Jaja, det är i alla fall www.eldamar.se, endel grejer tror jag inte flyter så bra i Internet Explorer ännu, Firefox är ett bättre val :)
Jag kommer fortsätta din blogg, jag har även länkat till din höstskola ^^ mkt trevlig läsning här.