söndag, november 26, 2006

HippHipp och bananchokladkaka

Idag har min barndomsvän (eller, när slutar barndomen egentligen? Vi har känt varandra sedan 5:an i alla fall) Clara varit här. Vi har pratat, gjort en bananchokladkaka, sett "Europaskolefilmen", ätit bananchokladkaka, tittat på gamla foton och sett många avsnitt av HippHipp (säsong 2 - jag önskar mig för övrigt första DVD:n i julklapp). Jag förstår inte hur något kan vara så roligt! Helt klart bästa humorserien... Gissa om jag kommer att sitta bänkad framför TV:n på fredag klockan 21.00, då "Itzhaks julevangelium" drar igång!

Clara och jag på balen, förra våren


Här kommer receptet på Kerstins bananchokladkaka:

2 ägg och 2 dl socker vispas

Ha sedan i:

1 dl vatten

1 hg smält smör eller margarin

2,5 dl vetemjöl

0,5 dl kakao (siktas)

1,5 tsk bakpulver

2 bananer i skivor

Häll hälften av smeten i smord och bröad form. Lägg på bananskivorna. Häll sedan över resten av smeten. (Det går även att ha banan i två lager)

175 grader i 45 - 60 minuter.


2 kommentarer:

Selli sa...

Hehe, jo, där hade du rätt. Men jag har viktigare saker att tänka på. Typ att skriva en hemtenta i juridik och man måste ju prioritera ;)

Lovisa sa...

Låter perfekt med kaka och HippHipp! Missar tyvärr Tiffany och co ikväll (ska på glöggparty) men som tur var dår det i repris. :) *Bisous*