tisdag, oktober 03, 2006

Myspys

Den här helgen passade jag på att mysa ordentligt.
Pappa blev ett år äldre i lördags, så mamma hade fixat jättegod middag. Hon och Erik hade köpt en domkraft i födelsedagspresent, medan jag skaffade en CD-bok ("Den vita lejoninnan" av Henning Mankell) som han kan lyssna på i bilen.

På kvällen åkte vi till Eskilstuna på bio. När man är fyra personer med helt olika smak i familjen är det inte lätt att enas om en film, men till sist fick det bli den helt nya "7 miljonärer". Jag kan inte påstå att det var en jättebra kvalitetsfilm direkt, men det var kul underhållning för stunden.

När vi kom hem sent den kvällen var det riktigt regn- och ruskväder ute, vilket jag bara tycker är mysigt. Särskilt när man har gått och lagt sig, och kan ligga och mysa till regnets hårda smatter mot taket.

På söndagen letade jag reda på mina allra mysigaste kläder och placerade mig med en bok vid köksbordet för långfrukost. Sedan fick jag en hel massa tid att rinna bort då jag roade mig med att spela Backpacker 3 (vilket jag ju fyndat på Bokmässan). Det är både roligt, lite spännande och väldigt, väldigt allmänbildande. Jag lärde mig till exempel att nödropet "mayday" ursprungligen kommer från franskans "venez m'aider" (kom och hjälp mig).

Till sist gjorde jag också något matnyttigt: jag bakade kanelbullar. Degen är så tråkig, så den lät jag mamma göra, men resten skötte jag själv. Och jag får lov att säga att resultatet blev riktigt bra!

1 kommentarer:

Anki sa...

Mysigt! Har du gjort kartan över Europa? Om inte kan du kolla på min blogg. Det passar ju för en f d Europaskoleelev