lördag, oktober 21, 2006

Lovisas höstskola

Många ser dystra ut när det talas om att hösten närmar sig. Nedstämdhet, depressioner med mera tycks vara vanligare så här års, men varför egentligen rädslas denna vackra årstid?
Kanske är det ett i-landsproblem, vad vet jag. Eller månne bara skandiviskt, då vi ju har det mörkare än de flesta?

Hur som helst är det många som verkar lida av detta. Jag tillhör inte den skaran, och tänkte därför göra mitt bästa för att lätta upp det lite för de som känner sig drabbade. Mycket finns det att vara ledsen för här i världen, men inte ska en årstid behöva vara något sådant!

Egentligen handlar allt om att ha en positiv syn på saker och ting: den som ser fram emot hösten får det så mycket roligare än den som helst skulle vilja hoppa över alla månader fram till jul. Det krävs inte mer än lite fantasi och uppfinningsrikedom, och har man dåligt med detta får man försöka inspireras av andra. Alla ni därute, som känner er träffade, kommer att få lite hjälp på traven av mig här på bloggen, några gånger i veckan. Jag förklarar härmed Lovisas höstskola öppen!

0 kommentarer: