tisdag, oktober 31, 2006

Jag är också en Idol!



Ni skulle bara höra hur bra det låter om min gubbe på Blockets Idol-audition, för att inte tala om när jag sjunger i duschen. Men visst, jag vet att det aldrig är jag som kommer att stå på Idol-scenen (Christians kommentar: "Du sjunger bättre när du är nykter"). Trots det kan jag inte låta bli att lägga mig i vad de talangfulla idolerna sysslar med. "Nja, det där var lite väl falskt" och "Hon ska bort!" är sådant som sluppit ur mig hemma i TV-soffan. Typiskt svenskt, jag vet. Och ändå fortsätter jag! Inte kan jag sluta att titta på det där dumma TV-programmet heller. Ska jag vara riktigt svensk och skriva vad jag tycker om deltagarna, utan att ge dem en chans att försvara sig? Okej, då kör vi! I den här ordningen tror jag att de till sist kommer att hamna:
  • Sara var en av mina favoriter. Jag tyckte att hon hade något speciellt, även om rösten inte var så stark.

  • Natalie var grym på att sjunga, men kändes kall och opersonlig.

  • Jessica var slätstruken. Där fanns ingenting som bet sig fast, som gjorde att jag dagen därpå mindes vad hon egentligen sjungit.

  • Snäckan var cool, tycker jag. Det känns roligt att någon lite mer udda kom så pass långt i tävlingen.

  • Linda gillade jag skarpt till en början, men sen började det falna. Hon hade dock sina stunder, och jag tror hon kunde ha bidragit med mer om hon fått stanna kvar.

  • Johan verkar ha en viss popularitet hos svenska folket, men det räcker inte länge till. Han känns tam och tråkig.

  • Cissi var också en av dem jag gillade i början, men efter programmets gång har hon halkat ned på min lista. Framträdande är alltför ojämna från gång till gång.

  • Erik är en duktig sångare, och inte är han ful heller. Så vad är det då som får mig att tänka på Niklas Wahlgren eller annan "barnprogramsartist"?

  • Danny, tjejernas favorit. Dock inte min. Jag tycker inte att Sverige behöver ännu en Back Street Boys-wannabe.

  • Felicia är min absoluta favorit på tjejsidan, och en av dem jag vill se i finalen. Hon gör bra framträdanden oavsett genre, och har dessutom den där charmen, det där lilla extra, som behövs för att ta sig riktigt långt.

  • Markus är den jag ser som vinnare av Idol 2006. Det är imponerande när en rockkille som han kan sätta sig på en stol och göra en underbar version av Cornelis Vreeswijks "Balladen om herr Fredrik Åkare och Cecilia Lind". Han är grym helt enkelt.

3 kommentarer:

Emma sa...

Var är höstskolan, Lovia?!

Anonym sa...

Orkar inte logga in.. borde sova nu! Jag håller för övrigt helt med dig om näst sista och sista punkterna på din Idol-lista, annars skiljer det sig en aning. Inte jättemycket, men lite. Jag håller i alla fall helt med om att det inte går att sluta titta. Nå, så var det sagt. Och vad gullig du var i förra inlägget.. "jag erkänner, jag tycker att han är snygg också.."! Hihi! Hörs på söndag vännen! Kramar ´Ansy

selli sa...

Hej Lovisa! Vill du veta en sak? Jag fyllde år i måndags! Hehe... Så, nu har du hört det en fjärde gång också! ;)