torsdag, september 07, 2006

Sisyfos-arbete

Jag skrev tidigare om hur hemskt det såg ut i butiken när folk gått hem (vilket de ju knappt gjorde - man fick nästan lust att slänga ut dem när dörren fortfarande inte kunde låsas en timme efter vanlig stängningstid) på kvällen, men lyckades då inte ladda upp några bilder (kanske kommer det en här i stället). Nu, när det börjat lugna sig lite med folk i butiken, har jag dock fått ett annat Sisyfos-arbete på halsen. Det är nämligen så att vi har butiksdörrarna öppna under dagen för att få in lite frisk luft, men med den luften följer också en massa nedfallna höstlöv (som jag i vanliga fall är ett stort fan av!), och de lägger sig i drivor precis innanför vår entré. Och ni kan ju gissa vems uppdrag det är att dammsuga på morgonen...

3 kommentarer:

Fräulein Aldrin sa...

Tänk ifall dina kunder skulle läsa det du skrivit, för att inte tala om din chef. Du ska ju se varje uppgift som en ny, spännande utmaning. Vilken helg menade du att vi skulle ses, den om två dagar eller nästa vecka? Jag ska flytta hem till syrran nu i helgen och nästa är sista helgen innan första tentan om jag inte minns fel, men någon tid går det säkert att klämma in. Ha det bra och kämpa på med löven! Låt dem inte vinna!

Selli sa...

Hej hej.. Du ska inte vara avis på vår gemenskap, var istället glad över att du slipper plugga till tentor, skriva jobbiga pm-uppgifter och handskas med besvärliga lärare! Men ser i och för sig att du har händerna fulla med besvärliga löv. Vad är det för butiksjobb du har nu då? Jag trodde att du fortfarande jobbade på det där caféet, som jag för övrigt var nära att besöka en regnig dag i somras! Puss

Gina sa...

Salve latinare!
Va glad jag blir att någon läser min skit! Det ska fungera som terapi för mig, som du märker av alla agresioner som tas ut!
Men gud va svundsjuk jag blir på din blogg, du kan få designa min också när som helst!!
hoppas du har det bra, jag ska läsa vidare på min latin här, hade den Minoiska kulturen här i veckan, mass aslide-shots på Mykene, känns det bekannt???
puss på dig!