torsdag, september 21, 2006

Mina små guldkorn just nu:

  • Min barndomsvän Emma tittar in på jobbet då och då, och lyckas alltid pricka in min lunchrast. Perfekt! Ingen har så roligt som vi.
  • Jag hade en skum-rolig konversation med Frida på msn häromdagen. Vi diskuterade exempelvis hur man i skrift uttrycker det norrländska jakande ljudet. "Schuh" kom vi fram till.
  • Att sitta och slå upp konstiga ord, som exempelvis "flygkapare", i mina nya, latinska ordböcker är måhända en udda sysselsättning, men jag njuter verkligen av det!
  • När löven skiftar färg är det som vackrast...
  • Att få gosa med lillkusinen Rasmus är det inte mycket som slår.
  • Att bråka med storebror om dagarna är dock inte helt fel det heller.
  • Jag känner mig så pysslig och snäll när jag skriver långa brev och knåpar ihop fina paket till mina vänner långt borta. Mer sånt!
  • Telefonsamtal från vänner man inte hört ifrån på väldigt länge är väldigt uppskattat. Vi borde alla bli bättre på att höra av oss...
  • Jag ser just nu väldigt mycket fram emot att besöka Bok- & Biblioteksmässan i Göteborg i helgen.


Simba vet hur man njuter av livets små guldkorn.

3 kommentarer:

Emma sa...

Vilken helt underbart fantastiskt gosig bild!

Hansy sa...

Hej vännen, hoppas du hade en bra helg i Göteborg! Det tror jag nog. Vi får höras snart på telefon så får du berätta. Och så får vi bestämma när vi ska ses. Jag röstar för så snart som möjligt! Ha det bäst, pluss och minus (önskar att matte C bara handlade om det..:))

Anonym sa...

coucou lovisa et oui c'est moi julie ...j'espère que tu ne m'as quand même pas oublié!!!je rigole !!comment vas tu ??? moi ça va bien ...!!alors c'est lui ton chat !?! il est très beau et il ressemble a mimi ( le chat de nicolas et manon ) d'ailleurs le pauvre il s'est fait écrasé!!bon voila je te fais de gros bisous et a bientot!!!