tisdag, augusti 15, 2006

I väntans tider

Ända sedan jag kom hem från Frankrike har jag varit utan mobiltelefon, och det är precis som de säger: det är inte förrän man blir utan något som man förstår hur mycket man behöver det. "Behöver" är kanske ett starkt ord i det här sammanhanget, men jag insåg i alla fall vid hur många tillfällen jag vant mig vid att alltid ha en telefon tillhands, och nu hade jag helt plötsligt inte det. Så det har varit en lång väntan (egentligen inte mer än några veckor, men ibland går tiden långsamt) på en ny telefon. Nu har den äntligen kommit, och ett nytt telefonnummer likaså. (Är det någon som ännu inte fått numret, hör av er!) Äntligen tillbaka i verkligheten!

När jag för ett tag sedan hade några dagar ledigt var jag och Karin till Stockholm. Vi gick på bio, sov kvar i deras lägenhet och framför allt: shoppade. Jag hittade både en klänning, ett par byxor och lite annat, men det största fyndet var helt klart ett par ljusbruna skinnstövlar. Så snygga att jag nu riktigt går och längtar efter hösten så att jag kan få börja använda mina nya skodon.

Detta är inte det enda jag går och väntar på. Jag har nyss beställt ett paket med snygga höstkläder från H&M, bland annat ett par cityshorts som ska matcha de nya stövlarna=), och jag hoppas att det ska dyka upp på posten inom en snar framtid.

Mest spänd är jag på att mottaga mina andra stora beställning, vilket är ett bokpaket från AdLibris. Med de pengar jag fick i studentpresent förra året bestämde jag mig för att införskaffa några saker jag gärna velat ha, men inte riktigt haft råd med. Latinsk-svensk och svensk-latinsk ordlista är några av dessa saker, och lite andra böcker med latinanknytning likaså. När jag ändå satt där och valde kunde jag inte låta bli att beställa några böcker till, däribland "Marie-Antoinette" av Antonia Fraser", "Norstedts förkortningsordbok", "Bintje och Kalasjnikov: personerna bakom orden", "Zebraflickan" av Sofia Åkerman, "Kortfattad svensk språkhistoria", "Svenska skrivregler" samt de två CD-böckerna "Caramba säger de aldrig" och "Napoleon" av Herman Lindqvist. Det är inte mycket som kan stoppa en läslus när hon är i köparfarten!

Jag ser verkligen fram emot att komma hem till helgen och få packa upp dessa två paket! Men innan dess är det hårt arbete som gäller. Vi börjar med stor utförsäljning i butiken från och med torsdag, så då blir det inga långa lugna stunder. Jag återkommer på bloggen igen med nya funderingar, vitsiga eller rent vardagliga, till helgen. Trevlig läsning så länge!

0 kommentarer: