fredag, augusti 04, 2006

Bloggen - en spegel av mig själv


Ända sedan jag skaffade bloggen har jag känt lite av en press på mig, att prestera och endast skriva seriösa debattinlägg. Det har ju, som ni ser, hittills inte lyckats. Så läste jag på Bloggportalen en krönika av deckardrottningen Camilla Läckberg, som verkade ha varit i precis samma situation. Alla andras bloggar verkar så mycket bättre, och det där sättet att skriva är ju så mycket mer poetiskt, och den där... et cetera. Till sist kom i alla fall Läckberg (som för övrigt är en av mina favoritförfattare just nu) fram till att det bästa är att bara göra som man själv känner för att göra. Så om jag vill blanda förvirrade, oviktiga inlägg om min vardag med seriösa texter om det svenska språkets förfall SÅ FÅR JAG FAKTISKT DET. Det är otroligt vad skönt det känns efter att jag fått detta avklarat.

För att riktigt bevisa för mig själv och alla andra att jag kan lägga upp vad som helst på min blogg så kommer här några små kollage jag lyckats få ihop på datorn (och då ska ni veta att jag, trots min pyssliga sida, inte är så bra på det här med design via dator). Den första är ett ihop-plock av bilder från i lördags, då vi var och firade Lovisa (hon med diskborsten genom huvudet) som fyllde 20 år. Det var väldigt roligt att återse vänner jag inte kunnat träffa på hela året! Bilden här nedanför visar mitt och Hannas besök på Malma Marken, som varje år pågår under helgen vecka 30 i Malmköping. Trots att Malmköping är så litet tillhör marknaden en av de största i Sverige, så det är inte konstigt att den blivit årets höjdpunkt här i trakten.

0 kommentarer: