söndag, juli 23, 2006

Premiär


Hej!

Det är jag som är Lovisa.
Jag är en glad och positiv tjej, som alltid försöker hitta och njuta av de små godbitarna i vardagen. Det kan vara allt från att umgås med sina vänner, äta en god kaka, busa med katterna, ta en skogspromenad i höstväder, skriva dikter, ha picknick, hoppa i vattenpölar med mina rosa gummistövlar, ta udda foton eller något så enkelt som att få ett litet brev från någon långt borta.

Lite sen som jag är skaffar jag en blogg först nu, men jag får väl skylla på min utlandsvistelse. Min förhoppning är i alla fall att jag ska kunna dela med mig av mina små guldkorn i vardagen här på sidan, och för att mina vänner världen över ska kunna ta del av detta kommer jag ibland också att skriva på franska.

Efter att under ett års tid ha skrivit på www.resedagboken.se minst en gång i veckan har jag nog fått lite abstinensbesvär nu när jag är tillbaka hemma i Sverige, så bloggen blir min räddning. Jag hoppas att även någon annan ska kunna få glädje av den!

3 kommentarer:

SolSkuggan sa...

Hej Lovisa:) Jag har besökt din kära mors blogg och blev lite nyfiken även på dig, så nu hälsar jag på lite.
Här var ju verkligen jättemysigt, kul att du skriver, det gör jag med.
Ha det så gott:)

Emma sa...

Välkommen hem till Sverige! Roligt att du har skaffat blogg! Kramar från Emma!

sandra sa...

Välkommen till bloggandet! Jag hittade hit genom emmas(ovan) blogg så jag tittade bara förbi! Hoppas du fortsätter med bloggandet!
/Sandra